Archiv pro měsíc: Prosinec 2011

Vysílač

Mám starý vysílač Multiplex 3030, s modulem Jeti 2,4 GHz, ale s opakovanými problémy s vysíláním na 35 MHz. Tento vysílač byl dovezen přímo z Německa a od počátku vykazoval chybu v gtrimu plynu, který nešel. Myslel jsem- tehdy jsem lítal s elektrami- že to je tím, že používám pouze regulátor, na kterém by asi byla blbost, kdyby trim měl fungovat. Další chybou bylo, že jsem v té době létal  s Grapnerem 16/20 a docela jsem se topil v nastavení Multiplexu. Filozofie nastavování prvků je v Multiplexu téměž opačná jak u Graupnera a s tím jsem potíže měl i přes manuál, jenže v němčině. Donutil jsem se používat Multiplex až po prodeji Graupnera, tedy cca po roce od koupě Multiplexu, a dále jsem nepotřebovat trim na plynu, takže jsem přišel o možnost reklamace (propadlá záruka) a bylo vymalováno. Létal jsem s Multiplexem pak delší dobu bez velkých poríží, ale najednou mi letadla začala padat, myslel jsem na svou neschopnost, jenže to bylo téměř vždy totéž: elektra vystoupala do cca 25-30m, najednou byla zcela neřiditelná a jedině co fuingovalo, byla možnost stáhnout plyn. Takto jsem za sebou 3x havaroval, protože jsme s kamarádem zkoušeli dosah a hýbat kdovíčím, ale nikdy se nic nestalo. Nakonec jsem se dostal do Pardubic k firmě Pelikán a ti předali vysílač (tehdy ještě BEZ Jeti modulu!- do něj NIKDO nezasahoval) firmě Multiplex do Německa. Za asi 3 týdny se mi vysílač vrátil s opravou za 1000 Kč bez vysvětlení, CO bylo špatné. Pak jsem s tím krámem lítal dlouho bez potíží, stále elektry. V Satrii v Olomouci jsem si nechal implatnovat onen Jeti modul 2,4 GHz a měl jsem tím pádem vystaráno. No a pak to přišlo: chtěje lítat motoráky, najednou mi trim na plynu citelně chyběl. K tomu mi najednou nešel modul 35 MHz a takto jsem rozbil v místě rušení na našem letišti Chipmunka. Na internetu jsem si sehnal pána ze Žďáru nad Sázavou, který ještě ten den vše opravil- jednalo se o výkonný odpor, který odešel na vysílací části do věčných lovišt. Od té domy s 35 MHz problém nebyl. Jenže- do Satrie jsem poslal vysílač kvůli plynovému trimu a a bylo zjištěno, že to není trimem, ale firmware nebo software vysílače. Shrnutí: když už jsem si koupil vysílač, měl jsem jej používat od počátku, případně zkusit na plynu servo a vystřídat všechny možnosti Motor a Fuel.  Nenechat si propadnout záruku. Nekupovat Multiplex 3030, který se již v té době přestával dělat. Kupovat si to sám, s vyzkoušením na místě. I Mercedes mezi vysílači, jak Multiplex BYL nazýván, není ve 100% schopen  vyrobit vysílače tak, aby se na nich něco nenašlo.  Takže, poslat si něco po objednání z internetu může být pěkný risk, zvláště z Číny, ale jak vidno, i z Německa.  Nyní se chystám spíše koupit, bude-li už 100% vyladěn, Jeti vysílač pultový. jenže i zde se cosi děje- již před 1/2 rokem se to mělo běžně prodávat. Také jsem jej už v té době měl v pazourech, jenže jen DEMO verzi software.  Jeti model  mi zatím na dotazy neodpověděl, jestli se už bude prodávat s vyladěným software. Trim na plynu mi na starém vysílači nejde, takže nevím, jak dále. Kamarádi mne nutí do Futaby, jenže já nevím, jak pak s modulem Jeti, mám dost přijímačů a jiných vymožeností od Jetiho. Kam se vrtnout? Toť otázka, o kterou teď jde! Do jara budu lítat jen s elektrami, takže nějaký čas tu mám k dispozici. Howgh!