TGV?!?

TGV. Prý abychom viděli, co je to ten pokrok. Vlak je starý 40 let a ministr dopravy Martin Kupka k příjezdu čtyřicetiletého dědečka Tak jsme si z Francie za 9 milionů půjčili na koukanou rychlovlak z Francie uvedl: „Chceme přesvědčit lidi, že rychlovlaky v Česku nejsou jen vize, nějaké vzdušné zámky. Toto je závazek pro českou vládu, že vysokorychlostní železnice je směr, kterým chceme jít. A právě velká část návštěvníků věří, že se podobným strojem v Česku v dohledné době sveze.

Z knihy z roku 1981:

Toto kdysi napsal a prohlásil 77letý francouzský intelektuál, vědec, spisovatel, ekonom, inženýr a držitel dalších vědeckých hodností, bývalý předseda Evropské banky pro obnovu a rozvoj v létech 91-93, také významný podporovatel současného prezidenta Macrona. To snad není ani možné518 738 194No není to kouzelné? A kdy nám vláda Petra Fialy doveze ukázat jako
vrchol pokroku topinkovač?

Když jsme se v Československu mlátili o bony při shánění
džínové bundy z Tuzexu a přísahali věrnost Sovětskému svazu, na
francouzské koleje vyjel rychlovlak TGV. A hned trhl několik
rychlostních rekordů.

V roce 1989 jsme se prozvonili do kapitalistického marasmu a rychlovlak
TGV byl ve Francii už osm let starou všedností. Po revoluci jsme se
měli hned vrhnout na Západ a do několika let převzít jejich trendy
v dopravě. Nejlépe i s rychlovlaky. V tu dobu jsme měli ovšem plné
ruce toho, abychom převedli vše státní na soukromé a následně na
soukromé zahraniční. A jezdili jsme v motorovém voze 810, který
jako hit socialistického pokroku spatřil světlo světa v roce 1975 a
kterým, nutno dodat, jezdíme často doposud.

Server AtlasLokomotiv.cz o motoráčku 810 píše: „Motorové vozy
řady 810 jsou určeny pro lehkou osobní dopravu na vedlejších
tratích, ale díky nedostatku moderních vozů řady 842 a 843 jezdí
často i na hlavních tratích.“

A nekecají, v neděli jsem pobyla v Děčíně. Hned vedle rychlíku z
Německa do Prahy stál hrdě motoráček 810. Lidé z rychlíku si
fotili raritu na vedlejší koleji na své mobilní telefony a lidé
sedící v motorové raritě 810 se snažili skrýt, aby nebyli
zvěčněni v ponižující realitě české železnice roku 2022. Nic
proti motoráčku 810, i já ho mám ráda. Stav naší české reality
ale ilustruje perfektně.

Ale vraťme se pokoutně do roku 2004. Naši železnici stále hrdinně
brázdí motoráček a my vstupujeme do Evropské unie. Dává nám to
totiž naději na jednotný pokrok. Na to, že skutečně patříme na
Západ i s jeho výhodami a rychlovlaky. Bohužel docházíme ke
zjištění, že to nebude tak jednoduché. Jedinečnost spojení
států prakticky celého kontinentu nevede k tomu, že se propojíme
pro blaho obchodu i obyvatel do jedné velké sítě výkonné
železnice a dálnic, ale k tomu, že jen utužíme naši pozici
kolonie.

Naši touhu do jedné věty shrnul v roce 2001 tehdejší
místopředseda vlády Vladimír Špidla: „…i ti největší
pesimisté jsou přesvědčení, že nejdéle do sedmi let od vstupu do
EU se příjmová hladina českých obyvatel vyrovná příjmům lidí v
SRN.“ A budeme jezdit rychlovlaky, dodávám. Za hodinu z Prahy do
Vídně? Propojení s celou Evropou? Všechno krásné a perfektní?
Ráj, blíží se ráj. Teď je, jako i před vstupem ČR do EU,
příjmová hladina Němců několikanásobná oproti té české. Ale k
jedné změně došlo. Už máme stejně drahé potraviny a dražší
energie, pohonné hmoty i plyn, který nám Němci prodávají za více
než trojnásobek toho, za kolik ho koupili (toliko k unijní
jednotnosti a solidaritě). Aspoň v něčem jsme užiteční. V idiotismu………..

A že jsme na tom nejlépe z východoevropských zemí? Náš národní
produkt roste? Jsme bohatší a bohatší? Ale nakašlat na to. Jak
bohatší? To jde přesně vidět na současné krizi. Máme tady stovky
zahraničních vlastníků, kteří pohádkově vydělávají na naší
blbosti, čímž nám papírově zvedají bohatství. Ale to následně
odcestuje do domovského státu majitele. Fialovo – patříme na
Západ – je tedy nutno trochu poupravit na – patříme Západu.
Všechna ta neschopná a všeho schopná soldateska, která si za
posledních 30 let říkala vláda ČR, od Klause a Zemana, přes
Špidlu, Paroubka, Topolánka nebo Babiše, až po
současného kabaretiéra Fialu-nejhorší vládu všech dob, se
přesně o tohle postarala.

Žádné sebevědomí první republiky, kdy za pouhých dvacet let
vznikli mohykáni českého průmyslu i obchodu, teď se točíme v
koloniální břečce už 30 let a půjčujeme si 40 let staré vlaky z
Francie, abychom je, my kromaňonci z jeskyní, mohli obdivovat jako
výkřik pokroku.

Připomenu slova ministra Kupky: „Chceme přesvědčit lidi, že
rychlovlaky v Česku nejsou jen vize, nějaké vzdušné zámky. Toto je
závazek pro českou vládu, že vysokorychlostní železnice je směr,
kterým chceme jít…“ Ten závazek, milý pane Kupko, převzala
vláda ČR před třiceti lety se zvoněním klíčů při revoluci.
Slibovat něco takového po třiceti letech, kdy už si neumíme
samostatně vyrobit ani cedník na špagety, protože už nám tu nic
nepatří, je směšné. Strašně směšné. Až výsměšné.
Vyprodali jste republiku s příslibem, že se budeme mít jako Němci a
tím z nás udělali kolonii, která Německu bude sloužit do
roztrhání těla. Strčte si ten svůj za devět milionů vypůjčený
vlak, s prominutím, do p*dele, vy neschopné a všeho schopné loutky.

PhDr. Marta Štanglová
Baarova 1375
500 02 Hradec Králové
tel 420 724 513 478
email: marta.stanglova@gmail.com