Archiv pro měsíc: Leden 2011

Chorvatsko 2010

V roce 2009 jsme konečně vyjeli na třetí pokus na Elbu. Před tím jsme měli problém se získáním lodi, jednou se potopily a poškodily dvě lodě (předchozí posádky byly jaksi neschopné), následující rok pak se cestovka rodělila a ta „naše“ část přišla o takové lodě, které jsme potřebovali v 7. lidech a s vybavením každého potápěče.  Potápění bylo nakonec velmi pěkné, počasí slušné. V noci byly sice vlny takové, že jsem se museli v jedné zátoce dost starat o loď, ale nakonec vše dobré.

Byli jsme slušná parta, možná že tento rok 2011 vyrazíme konečně Cool do Egypta, kde v Rudém moři je potápění v relativně malých hloubkách plné života. Ten už v Chorvatsku nutno hledat podstatně hlouběji. Itálii nevyjímaje.

Pak jem navštívil Chorvatsko v červenci a v září  2010, poprvé jsme jen tak plachitili, podruhé jsme se pak měli mimo plachtění potápět, ale okolnosti nám to nedovolily. Já jsem byl po operaci očí, takže jsem si nesměl tento přepych dovolit. Kluci sice vybavení měli, ale nedopadlo to. I tak vyšly moc pěkné fotky.

Červenec 2010:

Jak vidíte, není to sice celá posádka, ale zase jsou v uniformáchLaughing

 

A tady je září 2010:

 

Mala Proversa

Plány na rok 2011

Setkal se rok s rokem a já jsem v situaci, kdy musím plánovat, jak modelařit v roce 2011 a dále. Za minulý rok jsem v podstatě moc nové své práce neudělal, kupoval buď hotové modely, či těsně před dokončením. S posledními třemi mi dokonce museli pomoci mí přátelé, s Cessnou a Piperem pan Oldřich Češka, s Extrou zase dlouholetý profesionální letec a modelář pan Ivan Čáni. Něco pro mne dělal a bude nejspíše ještě dělat pan Dušan Buben. Probral jsem tedy v poslední době svoji půdu a rozhodl se prodat modely, o nichž je možné napsat, že nebudu na ně více mít čas. Ty jsem buď z valné části dělal, nebo je koupil za nějakým záměrem, který jsem pak přehodnotil a nechci je předělávat na něco, na co určeny nebyly.

Proto jsem napsal inzerát:

Prodám:

-Konstrukční model oldtimer Sokol, poškozený papírový modelspan potah bohužel opakovanými transporty, elektromotor na pylonu, rozpětí kolem 3000mm, výškovka, směrovka a motor, za 1500 Kč. Původní cena 4800 Kč.

– Benji, olétaný, 500 Kč, Stavebnice stála asi 2500 Kč.

– Elektrovětroň Witch, vlastní konstrukce, sklolaminátový trup, konstrukční křídla, asi 2200mm, se servy, za 1000Kč.

– Havarovaný K2 ( při střemhlavém letu v místě uložení křidélkových serv uší se tyto zlomily asi 50m nad zemí) , trup kombinace uhlíku a kevlaru, spravený, zůstal střed trojdílných křídel, konce slepeny, k dalším úpravě, se servy, výškovka v pořádku, k buď dokončení starých poškozených konců, nebo nechat konce udělat (polystyrén, dýha a sklolaminát), za 1000Kč. Původní cena 10000Kč.

– Rival, sklolaminátový trup, konstrukční křídla, serva, kategorie enduro, 800Kč.

– EPP svahák se servy, staré přijímačové baterie, 150 kč.

– Blade XL, serva, motor, elektra, olétaný, 2000Kč.

– Samokřídlo Bzzuk ze stavebnice, serva, motor a regl, vrtule, stejnosměrný proud, 500 Kč

– VSO-10, trup konstrukční, rozestavěný, zatahovací podvozek, křídla polystyren, dýha a sklolaminát, spojka křídel, hotová výškovka, směrovka, bižuterie, dodělat trup, vložit serva, potáhnout, cena 4500 Kč. Jen křídla stála 4000Kč.

– Kdo přijde, podívá se na půdu a uvidí, co tam vše je a oč by mohl mít zájem. Jsem plně k dispozici. 604231785 nebo vitezslav.podivinsky@gmail.com.

Tento seznam ještě upřesním.

A tak musím přiznat, že nelze létat více modely naráz a že je třeba při nedostatku času na jejich stavbu raději létat s podstatně menšími časovými nároky s modely již profesionálně vyrobenými. Nejsem poslanec zvládající při jejich častém nicnedělání 3-4 „zaměstnání“ dohromady, ale práce žádná. To u mne nepřipadá v úvahu. Takže kdo má o něco zájem, jsem mu plně k dispozici. Modely lze prohlédnout (valnou nabízenou část) na:

http://modelari.lit.cz/modely, kde pod mým jménem jsou vystaveny.