Archiv rubriky: Přejaté články
Epsteinovy seznamy stále aktuální
Podvod za peníze zbrojařů. Hogenová nejen o včerejším Milionu chvilek
02.02.2026 8:35 | Rozhovor
autor: Jaroslav Polanský
Pan Macinka narazil na dost špatně skrývanou nenávist minulých vládců, krčících se za hradbou zloby veřejnosti, jimi samými vyprovokovanou z pomluv na pana Filipa Turka, komentuje včerejší demonstraci Milionu chvilek pro demokracii profesorka Anna Hogenová. Ta pro ParlamentníListy.cz odsoudila i postoj umělců a jiných elit.

Popisek: profesorka Anna Hogenová
Paní profesorko, v nedávném komentáři pro ParlamentníListy.cz jste označila některé opoziční poslance za fanatické „příšery“ kvůli jejich rétorice vůči premiéru Babišovi při hlasování o důvěře vládě. Nyní Petr Macinka sdělil poradci prezidenta, že bude prezidentovi politicky znepříjemňovat život, pokud nejmenuje Filipa Turka. Ti samí opozičníci nyní křičí, že jde o vydírání a Macinka má odstoupit. Jak tyto dvě skutečnosti rozlišujete?
Zalekla jsem se té nenávisti, která vycházela z pana Hřiba a paní Richterové. To není obyčejný vztek, to byla nenávist, která se jmenuje diapeites, vznikající z toho, že se dotkneme něčeho, co je obsahem třinácté komory v duši druhého člověka, o čem on nechce bytostně nic vědět, a pokud mu tuto komoru někdo otevře, pak je tento člověk zběsilý a mstí se jako pominutý právě na těch, kteří mu třináctou komoru otevřeli; ti bohužel často nevědí vůbec nic, nemohou to pochopit. Prostě odkryjeme pyšnému člověku to, o čem nechce vědět, a proto to zamkl v sobě. Z této nenávisti pocházejí ohavnosti, není to obyčejný vztek, jenž brzy pomine; proto měli Řekové péči o duši, epimeia byla ochranou proti tomuto fenoménu.
Pan Macinka narazil na dost špatně skrývanou nenávist minulých vládců, krčících se za hradbou zloby veřejnosti, jimi samými vyprovokovanou z pomluv na pana Filipa Turka. Pokud je toto správné, pak jsou zbytečné volby. Stačí lidi poštvat vypočítanou kampaní proti tomu, kdo nemá vládnout. To je ovšem kardinální podvod, bez základní úcty k zákonu, nastává nevyhnutelně kolaps společnosti v jejích základech. Už jsme zapomněli, proč Sókratés vypil číši bolehlavu, i když byl úplně nevinný?
Prezidentu Zemanovi před volbami v roce 2021 strany dnešní opozice vyhrožovaly, že mu zruší veškerý rozpočet, pokud v případě jejich povolební většiny stejně jmenuje Babiše premiérem. A po volbách chtěli Zemana zbavit pravomocí. Počítají s tím, že ti rozhořčení demonstrující z Milionu chvilek na to zapomněli? Nebo opravdu žijeme v selektivním vnímání?
Milion chvilek je digitální prostředek pro digitální „myslitele“, což se ukázalo i z rozhovoru náhodně vybraných mladých lidí, majících se vyslovit k podstatě demonstrace; ti ani nevěděli, proč tam přišli, opravdu výkvět národa, je to k pláči! Herci tam kritizovali ministra kultury pro jeho minulost, aniž by si uvědomili, kdo na Hradě přísahal věrnost socialismu jako voják, který se měl stát rozvědčíkem v zahnívajícím kapitalismu. Opravdu přehlídka „svědomí národa“. Jsou to scénáře z Aspenu, nic víc!
Dovolte teorii: Ti, kteří prohráli volby, jsou primárně spojeni se základnou střední třídy, akademické sféry a „lepších lidí“, kteří v rámci liberálně-levicových teorií mají jasně nalinkovaný svět: zelená politika, prohomosexuální politika, šíření demokracie po světě (i za cenu válek), bezpodmínečný boj za Ukrajinu, totální loajalita k západní Evropě, multikulturalismus. Cokoliv z toho, co nenastane ze 100 %, protože to je ten vysněný a správný svět, „ohrožuje demokracii“. A městští voliči si to myslí – stejně tak to, že kdo s tím ze 100 % nesouhlasí, je nebezpečný. Může zde být kořen problému?
Kořen je hlubší! Tito lidé nemají v sobě vhledy do celků bez marga, vnímají jen jednotlivosti, nevědí, co je to obor vyšší podstatnosti, nepochopili, že celek se ukazuje jen z výšky hory, kterou vylezli s rizikem, že mohou spadnout a přijít o život. Jsou pouze při úpatí hory a jejich obzor končí u stromů a kamenů kolem nich, nevidí dál. Je to trochu tragédie!
Co se vám honilo hlavou, když jste viděla demonstrující Milionu chvilek pro demokracii? Já si na své teorii dovoluji trvat: I kdyby byli Babiš, Macinka a Okamura pozlacení, tak oni jim rozbíjejí ten jediný přijatelný svět, který musí nastat ze 100 %. Protože jejich vůdci je přesvědčili, že každý úkrok stranou znamená „ohrožení“ a nastolení vlády „blbců“, kteří jim chtějí kazit jejich vysněný „stoprocentní svět“.
Jejich jistota se nezrodila z jejich posledních pramenů, nejsou to autentičtí lidé, proto jsou tak fanatičtí; takoví neslyší důvody a argumenty čistého, hlubokého myšlení, chybí jim tykadla, kterými by zachytili to nevyhnutelné a podstatné, dostane je každý sofista – chytrý lhář, podvodník a prodavač potravin pro duše.
Politická reprezentace, která tyto lidi zastupuje, se evidentně rozhodla semknout se kolem prezidenta Pavla. Za prezidentem stojí nejen poradce Kolář, ale také řada podnikatelů, kteří mu vytvářeli vlivové podhoubí v médiích, neziskovém sektoru apod. A prezident má svou minulost. Je v pořádku, když se kolem takové osoby semknou zastánci „dobra“?
Je to podvod na národu, je to výsměch lidu této země, kde se vše prodalo a skoro vše se rozkradlo.
Herci, umělci, akademici, novináři, kněží… intelektuální elity se sdružují kolem dnešní opozice. Je to autentické, nebo v pražských (a brněnských) kruzích funguje to, čemu se říká „groupthink“? Skupinové myšlení, které každého vtáhne?
Žádné skupinové myšlení, to je opět psychologická, sociologická a politologická zkratka, je to jen digitální hloupost, pýcha této hlouposti a odvedená práce za peníze zbrojařů, nic víc!
Perfektní seznam ZKÁZY
Já nejsem svině, ty svině! Ty jsi svině, ty svině!
Foltýn má jasno: Sv*ně? Kolaboranti se sami přihlásili
01.02.2026 10:00 | Monitoring
autor: Miloš Polák
Neurazil jsem nikoho. S výjimkou kolaborantů, kteří se k tomu sami přihlásili. A to je jejich problém. Bývalý šéf strategické komunikace ve vládě Petra Fialy (ODS) Otakar Foltýn se opět přihlásil o slovo. Odpovídal mimo jiné na otázku, zda lituje svého výroku o „sviních“. „Ani náhodou!“ zdůraznil. Ale řekl toho ještě mnohem víc.
Popisek: Koordinátor strategické komunikace Otakar Foltýn
V rozhovoru s podcasterem Šimonem Žďárským Foltýn zdůraznil, že původně byl domluvený s Úřadem vlády, že strategickou komunikaci bude řídit půl roku. Nakonec tam strávil přes rok a byl prý odhodlán tento post opustit bez ohledu na to, jak dopadnou podzimní volby do Sněmovny v roce 2025. Rezignoval na svůj post den před volbami.
„Já jsem nikomu do sviní nenadával. Já jsem pouze řekl, že lidé, kteří adorují nebo dokonce podporují tak odporný režim, jako je režim Vladimira Putina, který vraždí civilisty, mučí zajatce a unáší děti, tak jsou smutní, osamocení, frustrovaní anebo prostě svině. To je všechno pravda. Takoví lidé jsou v každém národě. Ale je dost možné, že u nás žádné svině nejsou a jsou tu jenom lidé, kteří jsou frustrovaní a smutní. Překvapivě se ukázalo, že jsem měl pravdu a lidé, kteří se identifikovali jako ty svině, tak se přihlásili. Pokud si to nějaký politik bere osobně, pak se tak asi identifikuje taky, ale to je čistě jeho věc, do toho já mu nemluvím. Ale já jsem to nikomu neřekl, nikoho jsem neurazil, jen jsem konstatoval fakt, protože to platí v každém národě,“ pravil Foltýn.
Zdůraznil, že svoboda projevu se vztahuje i na něj a on může takováto fakta vyslovovat. Konstatoval, že u lidí, kteří se chovají jako svině, se možná k tomuto výroku přihlásí, ale to, že se sami identifikovali s tímto pejorativním výrazem, s tím už on jako člověk mnoho neudělá. „I když těch reálných kolaborantů je proporcionálně strašně málo,“ zdůraznil.
Odpověděl také na otázku, zda svého výrok o sviních lituje. „Vůbec ne!“ zdůraznil. „Neurazil jsem nikoho, s výjimkou kolaborantů, kteří se k tomu sami přihlásili. A to je jejich problém.“
Ve druhé polovině rozhovoru také konstatoval, že válka zdaleka nemusí znamenat jen to, že vám před domem stojí tank okupační armády. Válka může znamenat i to, že vám nefunguje elektronické bankovnictví, nefunguje televize, nefungují věci, na které jste zvyklí.
A stejně tak je potřeba počítat s nepřátelskými drony, které jsou levné a schopné ničit různé cíle na zemi. Včetně tanků. Dron za pár tisíc dolarů tak zničí tank za několik milionů dolarů. A to je věc, se kterou bude třeba ve válce pracovat.
TOHLE si dobře PAMATUJTE!!
Kteří kolaboranti dopustili srauz sudeťáků v Brně???
Západ je jen světová strana, nic více
Mírotvůrce Trump? Občanská válka v USA! Eskymáci a další… Mašín dělá inventuru
Mírotvůrce Trump? Občanská válka v USA! Eskymáci a další… Mašín dělá inventuru
29.01.2026 19:45 | Rozhovor
autor: Jan Rychetský
„V USA už de facto existuje občanská válka a prvním ohniskem se stal Minneapolis. Proti policii nastupují složky vycvičené neziskovými organizacemi. Nejde o spontánní demonstrace,“ říká v rozhovoru pro ParlamentníListy.cz poslední žijící z protikomunistické odbojové skupiny bratří Mašínů Josef. Hovořili jsme o možných výbojích amerického prezidenta Trumpa, ale i o nepokojích v samotných Spojených státech amerických.

Popisek: Josef Mašín v Kalifornii
Prezident Donald Trump založil Radu míru. Členství má stát kolem miliardy dolarů, byť jde podle Bílého domu o dobrovolný příspěvek. Moc zemí se mu tam zatím nehrne. Francie, Dánsko a Švédsko to rovnou odmítly. Že by Trump se svou politikou licitovaného cukru a biče narazil?
Rada míru je paralelou k Organizaci spojených národů (OSN), kterážto je už dávno překonána. OSN byla založena po druhé světové válce a obsahově se už vyčerpala. Podobně jako demokracie, která dosáhne svého vrcholu a stane se diktaturou proletariátu.
Spojené státy dlouhodobě nesly největší část finanční zátěže, zatímco jiné státy nepřispívají úměrně své velikosti či ekonomické síle. OSN byla politicky podporována především Mařenou Albrightovou, která byla v letech 1993 až 1997 velvyslankyní USA při OSN, a Billem Clintonem, který byl zastáncem multilateralismu a role OSN v americké zahraniční politice.
Částí populace je Trump podle svých vyjádření i činů brán za válečného štváče. Podle svých slov zastavil osm válek, takže je mírotvůrce, což mnozí zpochybňují. Co vy na to?
Já to zpochybňuji taky. První úkol, který si Trump uložil, bylo zastavení války na Ukrajině, a to zatím nedokázal. Jeho vyjednavači Jared Kushner a Steve Witkoff jsou k takovému úkolu neschopní.
Kdyby neustoupil od svých tvrdých prohlášení a přeměnil je v činy, USA by asi byly ohledně Grónska ve válce s Dánskem, Francií a nejspíš i dalšími evropskými zeměmi. Dokážete si to představit?
Trump se řídí Národní bezpečnostní strategií USA, která na 33 stránkách přesně popisuje budoucnost Evropy a světa a možnou strategii, jak Ameriku a demokracii zachránit. Trump své kroky ohledně Grónska dělal kvůli podobě dnešního NATO, ačkoli to mohl udělat podle již uzavřené dohody s Dánskem z roku 1951.
Jenže jaká je situace dnes a jaká bude za dvacet let? Nikdo nebude bránit zemi, kterou má pouze pronajatou. Jaké jsou dnes státy a kdo jsou ti lidé, kteří kdysi vstoupily do NATO? Jaká bude situace v Evropě za dvacet let? Budou tam ještě vzhledem k migrační politice vůbec běloši? Po rozpadu SSSR mělo NATO šestnáct členů, dnes jich má NATO dvaatřicet. Země, které kdysi NATO spoluzaložily, a i ty, které později přistoupily, jsou dnes k nepoznání. Podle toho, co uvádí Bezpečnostní rada USA, jedná Trump naprosto správně. Budeš bránit jen to, co je tvoje. Když je země tvoje, tak ji bráníš. Vezměte Bidena, který zrušil americké hranice. Za něj přišlo přes šestnáct milionů ilegálně přes jižní hranici a dalších pět milionů přišlo legálně. Nejsi zemí, když nemáš hranice. Ani tady v USA politici hranice nebrání. A co teprve pronajaté Grónsko, když nebude vlastněno Amerikou?
Grónsko je dnes dánskou kolonií. Neprodá ho Dánsko? Osamostatní-li se, neprodá se Grónsko za dvacet let Číně? Amerika, chce-li zůstat i nadále obráncem demokracie, pokud bude ještě za dvacet let existovat, musí být silná a k tomu patří Grónsko. Uzavírá přístup Ruska do Atlantiku. Navíc Dánsko od roku 1951 neudělalo pro Grónsko vůbec nic. Peníze, které měly být v rámci NATO použity na zajištění obrany Grónska, nebyly k tomuto účelu použity. Menší část peněz byla použita pro sociální systém v Grónsku a větší část v Dánsku. Dánsko Grónsku, které má pouhých 52 000 obyvatel, dává přibližně 500 až 600 milionů dolarů ročně, které nejsou použity k obraně Grónska, ale k bezplatnému zdravotnictví, školství Gróňanů a zajištění jejich životního standardu. V Grónsku neexistuje žádný průmysl, nerosty nejsou těženy a nižší statisíce vylovených ryb 52 000 Eskymáků neuživí. Vše je dováženo.
Podle řady politických komentátorů se Trumpovi nevyplatí ustupovat. Když se mu neustoupí, tak daný požadavek zavrhne a zaměří se na něco jiného. Odhadli dobře jeho strategii?
Trump bojuje na stovkách bojišť, na kterých musí jako prezident bojovat ve stejném čase. Minneapolis, Ukrajina, Izrael, Evropa a tak dále. Musí si říci, co je priorita. Něco rozjede a pak to dá k ledu. Například cla, která se rozhodl uvalit na země, které nesouhlasí s odkoupením Grónska. To je jeho styl, který je nepředvídatelný.
Mnoho věcí, které dělá, je dobrých, s některými nesouhlasím. Například s jeho monetární politikou – kryptoměny, oslabování dolaru – nebo nepotismem. Protežování zetě Kushnera a přítele Witkoffa, kteří jsou vedeni jako poradci, a nikoli členové vlády, v kteréžto funkci by museli odhalit svoje investice a nesměli by mít konflikt zájmů, se mi nelíbí. Konflikt zájmů totiž oba mají. Oba jsou v kapsách Arabů. Dále pak obchodování s kryptoměnami a půjčky pro osobní projekty synů Trumpa a Witkoffa je také na pováženou.

Americké válečné lodě se zaměřují na Írán. USA chtějí do konce roku změnit režim na Kubě. Po Venezuele může přijít na řadu Kolumbie. Trump chce získat Panamský průplav. Můžete tyto výkřiky opsané z médií okomentovat?
Přítomnost amerických válečných lodí kolem Íránu je v pořádku. Ani to by však nemuselo být, kdyby byl Trump nechal Izrael dokončit dvanáctidenní válku s Íránem.
Kuba je také strategické místo pro Ameriku. Stejně jako je Ukrajina strategická pro Rusko.
Kolumbie je s dnešní vládou socialistická a je problematická pro demokratický Západ.
Lidi, kteří žijí v Panamě, průplav nepostavili a nezaplatili. Dal jim ho prezident Jimmy Carter a dnes Amerika nemá nad Panamským průplavem kontrolu. Číňané dnes získávají kontrolu nad Panamským průplavem, který je strategický pro americké námořnictvo a obranu civilizace a západního světa. Kdo bude bránit západní svět? Co platí pro Grónsko, platí i pro Panamský průplav a ostrov Diego García v Indickém oceánu, na kterém je umístěna britsko-americká vojenská základna. Ostrov Diego García je důležitý ze strategického hlediska, dnes nejen pro ochranu volného pohybu lodí v oblasti Perského zálivu k nemalému prospěchu zemí Evropské unie, ale též k zabránění eskalace válek na Středním východě. Americká kontrola ostrova Diego García v první řadě slouží k zajištění existence teplých bytů v Evropě.
Mimoto se Amerika stala největším dodavatelem zkapalněného plynu do Evropské unie, poněvadž měly být uzavřeny všechny dodávky z Ruska, které však navzdory pokračující válce fungovaly a ještě v menším měřítku fungují. Amerika má dohled nad volným pohybem zboží, oleje, plynu nejen pro sebe, ale především pro Evropu. Amerika je v energetice soběstačná.
Ostatně ty výkřiky opravdu svědčí o tom, že se zatím verbálně „náčelník Američanů Trump“ vydává na globální válečnou stezku. USA si však nedávno zažily novodobý „Vietnam“ v podobě Afghánistánu a veřejné mínění není dalším výbojům příznivě nakloněno. Lze očekávat ve vašich městech protivládní a protiválečné demonstrace, které by mohly přerůst v nepokoje?
Rozdělení společnosti v Americe začalo za Clintona a pouze se přiostřuje. Barack Obama rozjel občanskou válku naplno svou rasistickou a wokeistickou politikou. 5. ledna 2017 Obama v Oválné pracovně Bílého domu do této občanské války proti novému prezidentovi a jeho voličům oficiálně zapojil FBI, CIA a vojenské složky. Naplno rozjel také rasismus. Jeho heslem bylo „change America“. Jeho zbraní se v první řadě stal rasismus. Jeho protivníci se stali „rasisty“.
Co chtěl na Americe změnit? Tady nebylo co měnit. Zločinec čerstvě propuštěný z vězení, pod vlivem drog, George Floyd byl pouhou záminkou ke žhářským nepokojům, pouličním bouřím a rabování. Demokrati volí násilnou cestu, vůdce demokratů v Senátu Chuck Schumer vyhrožoval ústavním soudcům násilím a spolu s Kamalou Harrisovou vyzývali své stoupence k násilí. Jejich údernou složkou je hnutí Black Lives Matter, přirovnatelné ke Sturmabteilung (SA), které za přispění Joea Bidena a jeho ministra obrany Lloyda Austina získalo své zastánce v obranných složkách USA. Například generála U.S. Air Force Charlese Browna.
V USA už de facto existuje občanská válka a prvním ohniskem se stal Minneapolis. Proti policii nastupují složky vycvičené neziskovými organizacemi. Nejde o spontánní demonstrace. Například Renée Goodová, zastřelená při udržování pořádku ze strany Úřadu pro imigraci a cla (ICE), měla děti v alternativní škole, která mezi jinými funkcemi též cvičila rodiče žáků, jak postupovat proti ICE a jak organizovat demonstrace. To nejsou spontánní demonstrace, to jsou organizované demonstrace řízené demokraty, kteří podporují zločiny Somálců a brání vyšetřování jejich rozkrádání sociálních prostředků placených americkými daňovými poplatníky.
Co říkáte zastřelení zdravotníka veteránů Alexe Prettiho policistou ICE?
Alex Pretti byl aktivista jednající v rámci organizovaných demonstrací. Tyto demonstrace jsou pořádány a podporovány woke-anarchistickými organizacemi, které byly podporovány nebo vytvořeny Bidenem a jeho vládou vedenou demokraty předtím, než Biden odstoupil z prezidentské kandidatury. Těmto organizacím, například Service Employees International Union (Mezinárodní organizaci zaměstnanců ve službách), Independent Socialist Group (Nezávislé socialistické skupině), Make the Road New York (Uvolněte cestu New Yorku), rozdal desítky milionů dolarů ze státních peněz. Přibližně 15 až 16 milionů pro organizaci. Na demonstrace podporované těmito organizacemi chodí vycvičení lidé s úmyslem použít i zbraň, když se to bude hodit.
Pretti byl týden před smrtí v rámci organizovaného povstání určen jako pozorovatel při pouličních bouřích. Jeho misí bylo pozorovat imigrační policii a podle možností jí zabraňovat ve vykonávání její funkce. Sledovat pohyb ICE a hlásit je ústředně demonstrantů. Již v minulosti konfrontoval federální agenty a při jedné z těchto potyček si zlomil žebro, čímž se chlubil svým přátelům. Na zmiňovanou demonstraci přišel ozbrojený nabitou pistolí s dvěma plnými zásobníky. Aktivně provokoval policisty ICE, kteří se ho následně pokusili zadržet. Choval se arogantně a agresivně, křičel a agitoval. Fyzicky vystupoval proti federální imigrační policii. Celou situaci je však možné objektivně komentovat až po vyhodnocení všech dostupných informací.

Ve chvíli, kdy se ho policisté pokusili pacifikovat, byla při jeho ohledávání nalezena nabitá pistole. Pokud policista při zákroku na zadrženou osobu zjistí, že má tato u sebe střelnou zbraň a je na místě více policistů, jsou vycvičeni zvolat „gun“, tedy „zbraň“! Podle výcviku to pro ostatní členy týmu znamená bezprostřední nebezpečí, kterému je nutné čelit případně zbraní. V případě Alexe Prettiho jeden z policistů vícekrát varoval svůj tým slovy „gun, gun, gun“!
Pretti měl údajně v ruce telefon, ale v takové situaci není možné rozpoznat, zda osoba, která se odmítá nechat zpacifikovat, nedrží zbraň. Pokud jsou policisté varováni, že zadržený je ozbrojen, je samozřejmé, že policista musí pro ochranu svou a svého týmu použít zbraň.
Trump by nejspíš chtěl kromě darované i vlastní Nobelovu cenu míru. Proč usiluje o ocenění, které dostali třeba Evropská unie či Barrack Obama, jichž si moc neváží?
Také Jásir Arafat. Trump je ješitný. Je to vidět i z toho, co dělá v Bílém domě. Všechno tam pozlatil a staví taneční sál pro svou ženu Melanii.29.01.2026 19:45 | Rozhovor
autor: Jan Rychetský
Zásadní problém a on odjede? Pavel schytal čočku od letce. I za L-159
30.01.2026 4:44 | Rozhovor
autor: David Hora
„Pavel měl šanci zachovat se jako státník. Mohl mlčet, mohl vyjednávat, mohl čekat na lepší karty. Že svou šanci propásl, toť jeho problém,“ říká v souvislosti se zveřejněnými SMS ministra Macinky bývalý stíhací a dopravní pilot Václav Vašek. Padla i slova jako „loutka v rukou hráčů“. Dostal se i k letounům L- 159 a okomentoval i vyjádření generála Řehky. Vrátil se také ke stíhačkám F-35 a nevynechal ani otázku povinné vojenské služby. Na závěr prozradil, čeho se obává po skončení války na Ukrajině, a doporučil následně „pomoci Maďarům, Slovákům a Polákům neprodyšně uzavřít hranici s Ukrajinou na dlouhou dobu“.
Popisek: Bývalý stíhací pilot Václav Vašek
Máme tady „aktualitu“ tohoto týdne. Co říci k tomu, co se odehrálo mezi ministrem Macinkou a prezidentem Pavlem? Tedy konkrétně SMS, které poslal ministr na Hrad, a následné tvrzení prezidenta, že se ho Macinka pokouší vydírat?
Když jsem v úterý ve 13 hodin koukal chvilku na to, co prezident před mikrofonem s hraným pohnutím předčítal, opět jsem si potvrdil názor o něm. Loutka v rukou hráčů od samého počátku svého prezidentování. On řešil „zásadní“ problém tak rychle proto, aby mohl honem odjet na soukromou zahraniční cestu? Takže ten problém asi tak zásadní není. Petr Pavel je muž, který celou kariéru staví na tom, že vždy stojí na správné straně. Zmíněnou záležitost okamžitě předává policii a tajným službám, protože když už nemá reálnou moc, jak tlačit na vládu, zbývá mu jen trestní stíhání oponentů. A vůbec mu nedochází, že přitom vypadá jako krysa zahnaná do kouta. Že by Petr Macinka měl v tomto ohledu čest obléknout žlutý trikot? Pavel se teď chová přesně tak, jako se chovají ti, kteří zjistí, že už nemají co ztratit. Křičí hlasitěji, útočí níže pod pás a doufají, že někdo uvěří, že to oni jsou ta oběť.
Po nevydařené schůzce s vládou, po zrušení jeho diplomatických nominací velvyslanců, po odmítnutí jmenovat Filipa Turka z osobních důvodů, po neúspěšném koketování s letouny L-159, po všech těch poníženích, která si způsobil sám, teď odjišťuje a hází granát posledního zoufalství.
Ale česká veřejnost není hloupá. Vidí prezidenta, který zveřejňuje cizí zprávy, označuje je za zločin a doufá, že to zachrání jeho tvář.
Pavel měl šanci zachovat se jako státník. Mohl mlčet, mohl vyjednávat, mohl čekat na lepší karty. Že svou šanci propásl, toť jeho problém.
Velkou diskusi vyvolal také nedávno spor ohledně letounů L-159 pro Ukrajinu, které před časem prezident Pavel Ukrajině při své návštěvě slíbil prodat, česká vláda to ale následně odmítla s tím, že je česká armáda potřebuje. Jak vy to vidíte?
Když se člověk začte do oficiálních zdrojů, dozví se, že: „... letouny L-159 slouží v české armádě od 28. prosince 2000. Celkem má AČR k dispozici 24 strojů, konkrétně šestnáct jednomístných a osm dvoumístných. Jedná se tak o nejpočetnější typ letounu ve výzbroji Vzdušných sil Armády České republiky a tvoří jeden z pilířů tuzemského letectva. Stroje zkonstruovala česká společnost Aero a představují jeden z nejvýznamnějších projektů tuzemského leteckého průmyslu...“
No, tak to jsme na tom fajn, když pilíř letectva je tvořen dvěma desítkami podzvukových letounů. Zmíněná firma vyprodukovala v letech 1960–1974 cca 3 500 letounů L-29 Delfín. V období 1971–1989 bylo vyrobeno cca 2 800 letounů L-39 Albatros. Tomu bych rozuměl. Tehdy se opravdu jednalo o naprosto neopakovatelný úspěch firmy. Letounů L-159 ALCA bylo vyrobeno všeho všudy 72 ks v období 1997–2003. Poté výroba stagnovala a nyní se firma snaží uchytit na trhu s letounem L-39NG Skyfox. Přál bych mu lepší život.
Ale k obsahu otázky – už řadu let jsme přesvědčováni, že nás Rus chce co nejdříve napadnout, třeba hned zítra, ale děláme všechno pro to, abychom byli proti němu čím dál méně bojeschopní. Samozřejmě že čtyři letadla typu ALCA obranyschopnost našeho státu nevytrhnou. Ta se totiž neměří počtem nějakých letadýlek, když v jejích ostatních atributech jsme jako nazí v trní. Kupříkladu potravinová soběstačnost, energetická nezávislost, branné zásoby a zálohy, to všechno chybí. A při sebevětší snaze nebude obnoveno za měsíc ani za rok.
Prezident je naturelem voják a tím zůstane. Proto patrně lobbuje, asi nikoli coby Matka Tereza, za zbrojaře. Že by Aero mělo závratný sukces, se zatím ani při zavření obou očí tvrdit nedá. Proto by nebylo od věci L-159 tak trochu tzv. prověřit v boji a snad se nějaká ta jejich dosud utajená bojová hodnota objeví. Pokud ano, pak by z toho mohl koukat slušný kšeft do budoucna. Samozřejmě že pro toho, kdo se zasloužil, i nějaký ten obolus.
A co říci k pozdějšímu vyjádření generála Řehky, že by Česko čtyři tyto letouny Ukrajině poskytnout mohlo?
Ten pán se čtyři roky nestará o to, co je mu dáno služebními povinnostmi, tak se snaží na poslední chvíli upoutat pozornost jinak. Možná si ho nějaká zbrojařská firma všimne, že. On tu není od toho, aby oblboval národ. Jeho slova už nemají žádnou váhu. Ať vyprázdní almaru, sebere si aktovku a jde.
Vraťme se ještě i ke stíhačkám F-35, kolem kterých se také vedou dlouhodobě diskuse, hlavně kvůli tomu, zda je musíme, či nemusíme koupit. Jak to podle vás je? A potřebujeme je?
Naše armáda se nachází v situaci, kdy vlastníme rodinný dům po babičce, starý kotel jede na uhlí, o zateplení se pořád mluví, do střechy zatéká a zdivo vlhne. Ale my jsme se rozhodli postavit si u tohoto domku vedle hnoje padesátimetrový krytý bazén. Stavba bude drahá a provoz ještě dražší.
F-35 Lightning II. Jedná se o velmi sofistikovanou univerzální a integrovanou platformu, která je schopná plnit v podstatě všechny druhy bojových úkolů, jež jsou při aktuálním nasazení do bojové činnosti vyžadovány a využívány. Jako takový by měl být zasazen do efektivní bojové sestavy. Ale AČR ani v budoucnu, tím méně nyní, nemá tomuto systému ke spolupráci co nabídnout.
Mělo by být jasně definováno, k čemu AČR podobný letoun potřebuje. Pokud je naším cílem obrana našeho vzdušného prostoru (oficiální doktrína … close air support – CAS) a podobné mise v případě našeho napadení nebo napadení spojence, letoun tohoto typu není potřeba.
Odhlédněme od ostatních (pozemních) zbraňových systémů a od logistické infrastruktury, což AČR postrádá. Pokud chceme modernizovat systém ostrahy vzdušného prostoru státu (kompetence Vzdušných sil AČR), aby to nepostrádalo smysl, pak pouze jako celek. Není možné preferovat pouze jeden typ letounu a přesvědčovat laiky, že tím je vše vyřešeno. Avšak:
– Současná letecká přepravní kapacita pro přemístění bojové techniky a živé síly v reálném čase na větší vzdálenost je téměř nulová. Navíc je v řadě aspektů nekompatibilní se standardy NATO.
– Vrtulníkové letectvo téměř neexistuje. Letouny typu Bell AH-1Z Viper a Bell UH-1Y Venom v počtu řádově jednotek nepředstavují ani sílu využitelnou pro pomoc při povodních. Jejich bojová hodnota je zanedbatelná.
– Protivzdušná obrana celého území státu i jednotlivých objektů prvního pořadí v efektivní hodnotě téměř neexistuje.
V médiích se objevila informace, že v Evropě se prý začíná mluvit o možné nové alianci místo NATO. Bez USA, zato ale s Ukrajinou. Je namístě brát takovou myšlenku vážně, nebo je to jen takové „uvažování“? A byla by to dobrá cesta? Nebo jak v současné situaci ve světě vidíte budoucnost NATO?
Na to umím odpovědět jen jedinou a po staletí potvrzovanou pravdou, kterou mi v roce 1980 řekl v kladenském špitále Jan Werich – všechno je jinak. Rozhodně není žádoucí vnímat to, co politici říkají. Mnohem důležitější je hodnotit, co dělají. USA za poslední dekádu s využitím právě Severoatlantické aliance dostaly Evropu na společenské, ekonomické a vojenské dno a teď se budou bavit s jinými velkými kluky, jak si rozparcelují sféry vlivu. Ty mi nebudeš bourat moje bábovičky a já ti nechám tvůj píseček.
Diskutuje se také o možném návratu povinné vojenské služby. Některé státy už tak učinily. Měla by se vrátit? A pokud, tak v jaké formě?
Ano, poslední dobou se jedná o dost diskutované téma. Nelze si myslet, že se na nějaké politické úrovni rozhodne, že od zítřka zavedeme povinnou službu, a ono to bude fungovat. K tomu chybí celá infrastruktura státu, která zahrnuje mnoho atributů.
Naše armáda není bojeschopná déle než v řádu týdnů z jednoho zásadního důvodu. Je malá a hlavně nemá zálohy. Civilní mužská populace nedisponuje byť jen primitivní vojenskou erudicí. Ruční zbraň umějí nabít pouze myslivci a pár sportovních střelců. Specializovaný výcvik v nějakém druhu zbraňového systému nemá nikdo. Takže ta hrstka vojáků z povolání bude tzv. spotřebována za pár dnů a co potom?
Rozhodně by tato vláda měla nějaký legislativní základ k určitému modelu výcviku mužů v produktivním věku vytvořit. A není třeba vymýšlet vymyšlené. Stačí se juknout např. do Švýcarska.
Na setkání Klubu 2019 jste mimo jiné promluvil o určité obavě ohledně toho, že by k nám po skončení války na Ukrajině přišli ukrajinští váleční veteráni. Čeho se v tomto případě obávat?
Nejsem sám, kdo tento problém vnímá. Stačí se mrknout do ne tak dávné historie. Co čekalo mladé Američany po návratu z Vietnamu? Většinová společnost odmítla akceptovat jejich válečnické návyky a většinu z nich nepřijala. Konflikt na Ukrajině jednou skončí. Kde budou kluci, kteří bojovali o život, spatřovat útočiště? V té nejbližší Evropě. Jsou vycvičeni, budou nelegálně vyzbrojeni, znají účelovou subordinaci a organizaci a tu jsou schopni velmi efektivně uplatnit tam, kde jim to systém umožní. Veškeré naše ozbrojené složky začnou hrát přinejlepším třetí housle. Dnešní, mnohdy živelná kriminalita se stane pouhým odvarem proti organizované kriminalitě z dovozu. Jsem si vědom, že mne mnozí odsoudí za to, že maluju čerty na zeď. To je mi jedno.
Jak by na to měla vláda reagovat? Především pomoci Maďarům, Slovákům a Polákům neprodyšně uzavřít hranici s Ukrajinou na dlouhou dobu. Všechno ostatní je užitečnou nadstavbou.
TEN CHLAPEC SE MI LÍBÍ!!!
Ďábel v rouše beránčím- bez komentáře!
Boží soud? Halík žene lid proti vládě. Přišla velmi tvrdá reakce
29.01.2026 15:35 | Zprávy
autor: Radim Panenka
Kněz Tomáš Halík vyzývá lid k demonstracím, vládu vnímá jako nejhorší v historii a její voliče posílá k reparátu v předčasných volbách. Dříve hrozil voličům ANO, SPD a Motoristů božím soudem. Co na to politici? ParlamentníListy.cz se zeptaly. Plné zastání Halík nenašel ani u lidoveckého europoslance.
Popisek: Kněz Tomáš Halík při kázání v kostele Sv. Salvátora
Podle mediálně známého kněze Tomáše Halíka by voliči ANO, SPD a Motoristů sobě měli mít nárok na reparát a v předčasných volbách zvolit jiné strany. Halík to řekl v rozhovoru pro TV Noe, kde v rámci komentáře současného dění označil současnou Babišovu vládu za nejhorší v dějinách a apeloval na občany, aby vyšli do ulic. Již dříve pak voličům „demagogů a populistů“ hrozil božím soudem.
Halík ve zmiňované televizi na dotaz moderátorky, co by přál vládě hnutí ANO, SPD a Motoristů sobě, sdělil, že by si z celého srdce přál, aby skončila. „A České republice přeji, aby byly vypsány nové volby, aby lidé, kteří volili tyto strany, které jsou dnes u moci, dostali možnost reparátu a určitého pokání. To je nejhorší vláda, kterou jsme měli v českých moderních dějinách. Kdyby tady měla vydržet čtyři roky, tak rozvrátí tuto zemi. Je už zřejmé, že dnes začíná s tím scénářem, který je předepsán v Kremlu,“ uvedl Halík s tím, že by lidé měli vyjít do ulic.
Nejde o první Halíkova ostrá slova směrem k povolební situaci. Loni v listopadu, zhruba měsíc po volbách do Poslanecké sněmovny, hrozil voličům, kteří dali svůj hlas stávající vládě, božím soudem.
„Volby nám vždycky nastavují zrcadlo a ukazují skutečný morální a intelektuální stav společnosti a přiznejme si, že tentokrát ten pohled nebyl příliš povzbudivý. Ti, kdo neudělali nic pro zachování demokracie a nezodpovědně volili demagogy a populisty, se budou zodpovídat před božím soudem,“ sdělil Tomáš Halík ve svém nedělním kázání, které je na YouTube.
Psali jsme:
ParlamentníListy.cz se obrátily na české politiky s jednoduchou otázkou, jak takové vystupování katolického kněze komentovat.
„Křesťanství je známé důrazem na lásku k bližnímu. A tu zde nevidíme. Zajímavé je, že Tomáš Halík, který se rád zaklíná progresivismem, vyhrabal odkudsi starou veteš inkvizičního hřímání. Dělá církvi medvědí službu a popírá svými výroky všechno, co křesťanství hlásá,“ uvedl pro ParlamentníListy.cz předseda sněmovního zahraničního výboru Radek Vondráček.
Podle poslankyně Motoristů sobě Gabriely Sedláčkové dlouhodobě liberálové neumějí přijmout výsledky voleb, které jim nevyhovují. „V posledních letech vždy, když tzv. liberálové nevyhrají volby, skončí demokracie. Ona tedy doopravdy nekončí, ale tzv. liberálové vyvolávají morální paniku, jako by tomu tak bylo, z čehož lze nabýt pocitu, že demokracii žijeme pouze, když je po jejich. Zábavné na tom je právě to, že přijmout to, po čem volají, odmítli bychom demokracii, kterou se sami zaklínají. Pak by vlastně vládl pouze jeden myšlenkový proud, což je něco, co se demokracii ani nepřibližuje. Tohle ovšem liberálové nepřiznají, není to nic, čím by se mohli chlubit, a tak nadávají na každého, kdo s nimi nedrží linii. Volají po demonstracích, začínají schvalovat násilí proti protivníkům, ba někteří dokonce oslavují smrt těch, s nimiž nesouhlasí. Zároveň mají plná ústa frází o štěpení společnosti. Proč vidíš třísku v oku svého bratra, ale trámu ve vlastním oku si nevšímáš?“ táže se poslankyně.
„Boží soud jednou čeká Halíka. A myslím, že k němu nebude přívětivý. Co se týče demonstrací, tak když jsem je pořádal proti vládě Petra Fialy já, tak mi ti samí Halíci vzkazovali, že o vládě se nerozhoduje na náměstích, nýbrž u volebních uren. Tak bych pana Halíka rád vyzval k tomu, aby si na to vzpomněl, dal si desetkrát zdrávas a laskavě zavřel ústa,“ konstatuje poslanec za SPD a šéf strany PRO Jindřich Rajchl.
S Halíkem zdaleka ne ve všem souhlasí lidovecký europoslanec Tomáš Zdechovský. „Souhlasím s tím, že současná vláda zklamala řadu lidí, často působí chaoticky, neumí srozumitelně komunikovat a místo výsledků přináší hádky a zklamání. Lidé mají plné právo být naštvaní a dát to najevo – i veřejně, pokud je to pokojně a demokraticky. Zároveň ale dodávám, že bych byl opatrný s paušálním urážením voličů jakékoli strany. Kritizovat politiky je fér, ale rozdělovat společnost na ‚správné‘ a ‚špatné‘ voliče podle mě nikam nevede. Jádro jeho sdělení – že země potřebuje změnu a že vláda lidem nesmí lhát ani je podceňovat – beru vážně. A pokud to má vést k tomu, že se občané víc zajímají o politiku a budou chtít odpovědnost, tak to je správně,“ vzkázal europoslanec.
„Páter Halík je dlouhodobě jedním z vrcholných šiřitelů nenávisti v České republice a v české společnosti. Pokud má někdo zásadní podíl na rozeštvávání naší veřejnosti, a to dlouhodobě, je to on. Je to až nekřesťanský fanatismus fašistického typu,“ míní poslanec SPD Tomáš Doležal.
Neutrálně se vyjádřil senátor a šéf Přísahy Robert Šlachta. „Beru to jako názor, který vychází z frustrace nad tím, kam se dnes politika posouvá. Kritika vlády i debata o nových volbách jsou v demokracii legitimní. Předčasné volby by ale měly být až tím posledním řešením, ne prvním reflexem. Zároveň je důležité vést tuto debatu klidně a s respektem ke všem voličům, ať už volili kohokoli. Bez nálepkování a zbytečného rozdělování společnosti,“ napsal redakci.
„Vyjadřování Tomáše Halíka už dlouho odpovídá výrokům představitele totalitnímu režimu. Pokud neuznává demokratické volby, odmítá svobodu slova a hrubě uráží velkou část občanů, patřil by k těm, kteří by ve středověku upálili za pravdu mistra Jana Husa. Ale to už o něm víme. Pojmu to proto jinak. Kroky voličů nepochybně vedl bůh… Výsledky voleb jsou tedy boží vůlí. Pokud se proti nim Tomáš Halík staví, odporuje tím bohu, čímž se vážně rouhá. Měla by s ním proto udělat pořádek církev – říct mu, že skutečně on osobně není bohem, že mu schází pokora, láska k bližnímu a že by za to zpochybňování boží vůle a povyšování se nad jiné měl spíše přijmout trest, a ne něco komukoli kázat,“ uvedla senátorka Jana Zwyrtek Hamplová.
Místopředseda poslaneckého klubu Motoristů sobě Matěj Gregor hovoří o politickém moralizování. „Výroky Tomáše Halíka, které třídí voliče na ‚přezkoušené‘ a hříšníky čekající boží soud, nejsou projevem duchovní autority, ale politického moralizování v sutaně. Kněz, který káže dialog a smíření, a přitom veřejně nálepkuje miliony lidí, ztrácí přesně tu vyrovnanost, na niž si nárokuje monopol. Demokracie nestojí na převýchově ‚špatných‘ voličů, ale na respektu k pluralitě – a víra na pokoře, ne na pohrůžkách,“ vzkázal Gregor.
„Dlouhodobě jde o pomatence až pošuka, možná chce vyzvat k ukřižování někoho v rámci jím avizovaného božího soudu. On stál vždy na straně zločinců typu dozimetrických stankařů, topkařů a bitcoinistů. Kardinál Duka o něm říkal, že to je ostuda církve, a já s ním souhlasím,“ říká poslanec za SPD Miroslav Ševčík.
Jasný postoj zaujal i šéf Svobodných a poslanec za SPD Libor Vondráček. „Tomáš Halík zkouší naši inteligenci. Hovoří zásadně v opačných podobenstvích. Všechno zle pojmenovává jako dobré a naopak,“ říká.
„Toho satanáše, který se už tolikrát znemožnil, netřeba brát vážně. Nemám potřebu komentovat jeho hloupé výroky. Stejně ho jednou vezme čert,“ reagovala šéfka Trikolory a poslankyně za SPD Zuzana Majerová.
Podle šéfky KSČM a europoslankyně Kateřiny Konečné by Halík měl absolvovat reparát ze základů občanské nauky. „Pochopil by demokracii a účel svobodných voleb, z nichž tato vláda vznikla. Pokud by to nepomohlo, pak ještě přichází v úvahu nějaká odborná lékařská pomoc,“ řekla Konečná pro ParlamentníListy.cz.