Tongue out

Vysílač 2

A je to tu zase.

Sedl jsem si k navrácenému Multiplexu 3030, otevřel tu bestii a pokochal se pohledem na pravou pečlivou německou práci s popisy pro každý vstup/výstup na hlavní desce. Pak jsem se podíval do RC Revue z ledna 2012, kde stále není ani potuchy po novém (sic!) vysíRači od Jeti Model….  asi chcípl pes. Místo toho, nový Jeti Box Profi, který myslím měl být v prodeji už také před drahnou dobou, cca před 1/2 rokem, a to jako (mimo jiné) součást  super vysilače DC-16, ev. DS-16, ale kde je mu konec. Takže to vypadá, že Jeti má problém, a to pořádný, takže jejich vysíRač jen tak nebude. Multiplex pak pro mne zůstává jasná volba. Jenže- co s trimem plynu? Už tolik (bez)mozků se kolem toho motalo….I já, ÍÁ už též, a furt nic. Trim plynu nešel a nešel. No když k oslovi nejde kupa sena, musí osel vstát a pokud chce žít, dojít si sám ke krmítku. Pro mne to znamernalo, co takhle zkusit, a to po všech těch radách, pokusech, opravářích etc, jestli by před posláním do Německa nešlo doma udělat bububu a Multiplex se lekne eura a ještě koupen za poctivé marky začne makat? Stačilo tak málo: jsou tam přednastavená letadla, a to i motoráky, a ono to tam funguje! Plynový trim TAM chodí! Ano, jsem blbec, když jsem nikdy na tohle předtím nepřišel a sám nastavoval dle příručky vše sám. Jenže příručka v Deutsch, překlad opilcem takový, že spíše jsem rozuměl originálu jako tomu překladu za 500 Kč, který jsem si zbytečně koupil. Zkusil jsem si podle nastaveného plynu (Gas, ne motor, gas2, motor2) zkouknout Geber, zuordnen a podle předlohy to zkusit u svým postupem nastaveným modelem Cessny a ejhle, vše je v pořádku. Nojo, létal jsem předtím elektry, trim na plyn mi u Motor byl ku prdu. Zkoušel jsem sice pak na Geberu D vše možné, jenže někde to prostě nebylo v pořádku. Nyní už ano. A tak propadnuv nadšení jsem si doplnil za odpoledne ještě kanalizace H, I, dále S4, L/S, akorát na MNT (Multinaut) si myslím, že ve vzduchu mám dost času. Teď ještě vyřešit, jestli  lze používat- a jak to zapojit- Jeti modul 2,4 GHz tak, abych nemusel přitom vysílat na 35 MHz. To ještě nemám vymyšlené, ale jistě s mnoha dalšími konzultanty na to přijdu. Vysílač nebudu prodávat. Byla by ho škoda. Kvůli mě a pár radílkům sice utrpěl trochu té špatné pověsti, jenže ne jeho vinou. Inu, jiná filozofie nastavování prvků oproti Graupneru a jiným vysílačům.

Doteď mi je ale divné jedno: Vím, že Selžou-li všechny pokusy, je načase si přečíst návod. Ale i tak, návod mi moc nepomohl. Aspoň u plynu benzínového motoru ne. Jak je ale možné, že ani dovozce nebyl schopen určit „poruchu“ nefungujícího trimu plynu?  Zjevně jsem nebyl blb sám. To mne sice mírně těší, ale málem jsem přišel o perfektní Multiplex 3030, který se, žel Bohu, už nedělá. Firma se pokud jsem slyšel nepohodla s otcem software tohoto vysílače (a 4000) a ten odešel.

Závěr je jasný: opravdu si přečíst návod je vhodné, ale pokud nerozumíte, neházejte flintu do žita. Nakonec sami přijdete na to, že nejlépe si pomůžete sami. Jako téměř všude či vždy. Holt myslet se opravdu někdy vyplácíTongue out